de ontdekking van hongkong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Esther Fransen - WaarBenJij.nu de ontdekking van hongkong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Esther Fransen - WaarBenJij.nu

de ontdekking van hongkong

Blijf op de hoogte en volg Esther

30 Januari 2014 | Hong Kong, Hong Kong

Hoi Allemaaal,
Ik ga maar weer eens een verslagje typen, al begrijp ik nu wat Milan bedoelt met dat je niet precies meer weet wat je wanneer gedaan hebt haha.

Ohhjaa ik weet het weer haha.
Zaterdag.. hebben we niet heel veel gedaan, Milan was samen met zn reisgenoten de reis voor Indonesië aan het plannen. Een heel gedoe:p Maar later zijn we nog wel naar Victoria Peak gegaan. Echt een super mooie plek! We wilden natuurlijk uitvinden waar we het beste uitzicht hadden, dat bleek op het dak van de mall daar te worden. Dus naar boven, zoals we hadden kunnen verwachten was het daar echt meeega druk. We wilde graag het uitzicht 'by day' en 'by night' zien, waren vooral de mensen die ook graag wilde kijken heel blij mee:D haha, we hebben daar dus best even gestaan:p

Zondag stonden we redelijk op tijd op omdat we zouden gaan hiken, het werd Dragon's Back. Eerst een heel stuk met de bus naar het beginpunt, maar toen we er uiteindelijk waren was het super mooi. De echte Dragon's Back zorgde voor heel veel mooi uitzichtplekjes. Het is trouwens ook wel duidelijk waarom het die naam heeft gekregen, je loopt alleen maar omhoog en omlaag en omhoog en omlaag enz.. haha:)
Daarna moesten we een stuk over een soort bospad, wij dachten al op weg te zijn naar Big Wave Beach, dat bleek nog niet het geval.. Tegen de tijd dat we dachten er wel bijna te zijn kwam het bordje met nog 2,5km, dat lijkt niet veel maar trappen op en af doe je daar toch best lang over:p
Ook wel weer een heel mooi stuk trouwens!
Aangekomen op Big Wave Beach, wat zo genoemd wordt omdat er altijd goede golven zijn, nouja golven waren er maar echt big waren ze niet:p, hebben we op de rotsen even zitten uitrusten. Er was een jongetje aan het leren surfen, vader en broer stonden het op de kant wel uit te leggen, het was niet een heel groot succes haha. En later ook nog een man die met een hond op een surfbord ging, hij sprong eerst heel enthousiast de zee in, maar na twee keer met zijn kop vooruit door een golf te zijn geweest was dat wel wat minder.

Maandag zijn we naar de Sik Sik Yuen Wong Tai Sin tempel geweest, dit moest ik trouwens voor de 100ste keer aan Milan vragen hoe dat ding ook alweer heet:D. Dat schijnt de belangrijkste tempel in HongKong te zijn, het was inderdaad ook wel heel mooi!:) Foto's komen binnenkort op facebook haha. En aan die tempel zit de Good Wish Garden, dat is echt zo'n beetje een japanse tuin, met overal water en huisjes en watervallen. Koikarpers en schildpadden zitten hier trouwens ook in elk watertje, en het liefst de schildpadden allemaal op elkaar.
Daarna liepen we naar de Nan Lian Garden, daar stonden allemaal maquettes van hout van de chinese gebouwen die daar vroeger gebouwd zijn. Was echt heel gedetailleerd gemaakt, dus ook wel weer mooi:) De hele tuin was voor de verandering wel mooi gemaakt ahah. Op die tuin sloot de Chi Lin Nunnery aan, maar we konden alleen de binnenplaats zien omdat de Nunnery zelf al dicht was, dat was wel jammer.
's Avonds gingen we naar Billy Boozers, het café waar zie hier elke maandag heen gaan. Het was toga night, dus Milan had braaf een toga aan, bleek een van de 3 te zijn haha:D Ik heb vooral gelachen om hoe Milan de toga aan probeerde te doen, bleek moeilijker dan verwacht:p

Dinsdag naar HongKong park, ook weer een groot park midden in de stad, kijk je omhoog zie je de wolkenkrabbers om je heen, best gek. In het park zit ook een volière, met papagaaien en alles erin.
Toen opzoek naar de langste roltrap, ik dacht dan krijg je dus een lange roltrap aan een stuk, dat bleek niet het geval haha. Het zijn gewoon allemaal losse stukken achter elkaar, met steeds een stukje er tussen, ook wel logisch anders kan niemand eraf. Dus eerst 25minuten omhoog, en toen alle trappen weer omlaag gelopen:p
's Avonds hadden we afgesproken met Alice en Anne, een studiegenoot van Milan en een vriendin van haar. Gingen we naar Temple Street market, een super grote markt, waar ik een nieuwe wereldstekker heb gekocht voor 3 euro die het verrassend genoeg nog doet ook!:) En daarna lekker sushi gegeten met een groep.

Gister ben ik alleen naar Chueng Chau Island geweest want Milan had school. Is niet een heel groot eiland, maar wel mooie stranden:) Daar is ook de mini great wall, kom je ook bij een heel mooi uitzichtpunt uit!:) En weer heel veel tempels gezien, die duiken hier echt overal op, en allemaal zijn ze even mooi!:)
Toen ik het daar wel weer gezien had ging ik terug naar HongKong Island, ik dacht dat het wel te lopen was van de pier naar Causeway Bay, dat bleek verder dan verwacht, ongeveer een uur haha:p Daar nog even geshopt!:) En toen hier in het winkelcentrum nog even rondgekeken. 's Avonds gingen we voor de eerste keer echt op stap, was wel heel leuk!:)

Vandaag ben ik naar Lantau Island geweest, Milan had weer school dus weer in mn eentje. Eerst naar the Big Buddah en een tempel. Dat was in Ngong Ping village, een leuk dorpje! De tempel mochten we niet in omdat ze voor Chinees nieuwjaar aan het voorbereiden zijn, dat was wel jammer maargoed. Toen de trap op naar de Big Buddah, het zijn welgeteld 258 tredes, sommige mensen bidden dus op elke trede, die doen er mega lang over..
Hmm daarna naar Tai O, een vissersdorpje helemaal gebouwd op palen. Ook daar heb ik weer lekker rondgelopen. Er bleek een uitkijkpunt voor witte dolfijnen te zijn, dus ik heel enthousiast er heen, nog een hele klim! Nou de enige dolfijnen die ik heb gezien waren van steen, beetje jammer haha. Wel kon je daar super goed de vliegtuigen van het eilandvliegveld op zien stijgen. Daarna met de bus terug naar het plaatsje van waaruit de metro ging en weer terug naar het hostel.

Zo dat was het wel weer voor deze week, nu moet ik heel opschieten want over 2 minuten meeten we voor Chinees Nieuwjaar te vieren bij de tempel met die lange moeilijke naam..
Dit is waarschijnlijk het laatste bericht vanuit HongKong, dus volgende krijgen jullie uit Bangkok!

Tot dan!:)

  • 30 Januari 2014 - 17:39

    Ilse:

    he meissie! weer mooie verhalen zeg...ik wacht vol spanning op de foto's!
    en wat betreft de training voor je knie; met al die trappen op en af komt dat vast helemaal goed!
    en niet te vergeten: gelukkig nieuwjaar! ;)
    Je laatste dagje in hongkong morgen...sterkte met t afscheid van Milan en alvast een goede reis!!
    xxxxx mama

  • 30 Januari 2014 - 20:45

    Karina:

    he ester zo te horen is het er super geniet er maar lekker van zo iets doe je nooit meer en uitkijken gr xxx

  • 30 Januari 2014 - 21:49

    Suzy:

    Hoi Esther, je hebt wel veel gezien in een paar dagen !
    Nu nieuwjaar vieren. Zal wel apart zijn in Hong Kong.
    Geniet er van en heel veel sterkte met afscheid nemen....op weg naar het nieuwe avontuur, nieuwe vrienden, en veel skypen ! Xx suzy

  • 30 Januari 2014 - 22:30

    Maria Vd Horst:

    Hoi Esther, leuk hoor om zo je verhalen te lezen, je kunt zo een boek schrijven!! Nou aan conditie zo te lezen ook geen gebrek met al die trappen. Gelukkig nieuwjaar en succes met afscheid nemen van Milan. Goede reis en veel plezier in Bangkok. Groetjes van ons allemaal x

  • 30 Januari 2014 - 22:38

    Hans:

    ha esje,

    volgens mij heb jij en milan je wel vermaakt in hongkong, nu op naar de volgende bestemming bangkok ik zie de verhalen wel weer verschijnen. groeten aan milan.

    tot de volgende skype afspraak, hans

  • 31 Januari 2014 - 09:18

    Frieda Michiels:

    Je hebt wel een druk programma, maar dan zie je natuurlijk ook veel. Lijkt me allemaal heel leuk. Sterkte met het (voorlopige) afscheid. We blijven je volgen. x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Zo dit jaar ga ik mijn grote reis maken, ik ga voor mijn studie in Wellington, Nieuw-Zeeland studeren. Maar alleen dat zou natuurlijk een beetje saai zijn haha, dus ga ik eerst naar Milan toe in HongKong, vervolgens naar Bangkok en Sydney. Dan kom ik aan in Wellington, en na het semester komt Milan naar Nieuw-Zeeland om daar samen nog twee weken rond te trekken. Hierna gaan we naar Los Angeles waar we Suzy, Emiel en Kaya tegenkomen en daar nog twee weken rondtrekken. Dus dit wordt een leuk half jaartje, waarbij jullie natuurlijk al mijn verhalen kunnen volgen:)

Actief sinds 01 Jan. 2014
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 9448

Voorgaande reizen:

22 Januari 2014 - 05 Augustus 2014

Mijn groooote reis

Landen bezocht: