Sydneyyy - Reisverslag uit Sydney, Australië van Esther Fransen - WaarBenJij.nu Sydneyyy - Reisverslag uit Sydney, Australië van Esther Fransen - WaarBenJij.nu

Sydneyyy

Blijf op de hoogte en volg Esther

10 Februari 2014 | Australië, Sydney

Hallooo hier ben ik weer, dit keer vanuit Down Under:)

Ik ben zo'n 5 dagen in sydney geweest, echt een geweldige stad!:)
De eerste dag heb ik niet heel veel gedaan, ik was al vroeg in Sydney maar kon pas inchecken om 1 uur.. Dus heb ik een beetje door de Royal Botanical Gardens gelopen, met een super zware tas, en teveel kleren aan, was niet super haha. Toen ik mijn hostel in kon heb ik eigenlijk verder niet veel meer gedaan de rest van de dag, moest eerst even wennen, dus ook maar vertrouwde noedels gegeten! 's Avonds heb ik wel nog met 2 Duitse meisjes, Leonie en Pia, Home Alone gekeken weliswaar in het Duits maargoed:p

De tweede dag moest ik maar de stad gaan verkennen. Dus via de Botanical Gardens, langs de kust, naar het Oprah House, de binnenkant was alleen een beetje teleurstellend, alleen maar beton. Maar de buitenkant was zeker mooi!:) Toen via de boulevard, die echt heel gezellig is, naar de Harbour Bridge, daar is dus iedereen in Sydney super trots op, wel grappig:p. Daarna nog een beetje door de stad gelopen naar Darling Harbour, ook heel mooi. Eigenlijk is het allemaal wel leuk haha. Vooral de mensen zijn ook super aardig, iedereen wil je helpen en is heel relaxed.
Terug in het hostel heb ik eerst boodschappen gedaan, dat was het begin van 3 dagen pasta haha, omdat alles hier super duur is, eet zo ongeveer iedereen in het hostel pasta:p Daarna besloot ik dat ik maar moest gaan hardlopen, om me toch aan het schema te houden. Nou is mijn conditie nog niet super, dus was het misschien niet echt een goed plan om dan in Sydney, bloedheet, constant berg op en berg af, te gaan lopen haha. Maar ik heb t overleefd:). 's Avonds weer een film gekeken met Leonie en Pia, dit keer een engelse, toch iets beter te volgen:)

Zaterdag ging ik met hun naar de Blue Mountains, we besloten ipv een tour voor 70 dollar, gewoon een treinkaartje erheen te kopen voor 11 en daar zelf de weg wel te zoeken. Ging best prima! We hebben de beroemde Three Sisters, Echo Point en the Katoomba Falls gezien. Toen nog naar een ander dorpje waar mooie watervallen zouden zijn, alleen was dat nog 3 uur lopen.. die hebben we maar overgeslagen:) Hmm daar was de hele dag wel mee gevuld.. best prima!:)

Zondag ben ik eerst naar de bieb gegaan voor internet, even wat dingen regelen voor in Nieuw-Zeeland. Daarna zouden we gaan proberen te surfen in Manly, het idee was leuk, de uitvoering wat minder:) De verhuurder besloot ons toch maar wat gratis uitleg te geven, erg aardig! Dus wij proberen, nou iedereen zegt dat het moeilijk is, het is dus nog veel erger! Na liters zout water, kilo's zand en zo'n 20 blauwe plekken besloot ik dat een surfplank ook best lekker ligt in de zon:D Manly is trouwens echt een super leuk dorpje, heel gemoedelijk met leuke winkeltjes:) 's Avonds weer een duitse film gekeken, In Time, maargoed dat we alleen films kijken die ik al gezien heb, mijn duits is niet echt van het niveau dat je zegt ik kijk even een hele film en begrijp wat er gebeurd:p

Gister ben ik naar Coogee Beach gegaan, vanuit daar is er een hele bekende wandeling naar Bondi Beach. Voor iedereen die nog ooit naar Sydney gaat, die wandeling moet je zeker doen! Het was echt super mooi, met name Gordons Bay was heel mooi. Foto's volgen waarschijnlijk vanavond of morgen:) Bij Bondi Beach heb ik nog even rondgelopen, het is eigenlijk niet zo heel spectaculair als het klinkt:p Gewoon een mega strand, niet eens heel druk want ik had een dag zonder zon. Althans dat dacht ik, 's avonds bleek namelijk dat ik vuuuurrrood ben:D Ik ben zelfs nog opzoek geweest naar de Aboriginal Rock Engravings, helaas niet gevonden, ik liep over een mega golfveld dus ik dacht dat dat niet helemaal de bedoeling was:p
Toen maar weer de bus terug gepakt naar de stad, en een pizza gehaald bij Domino's! Hier hebben ze ook die acties, dus was maar 5 dollar, wat voor hier echt super goedkoop is! Hmm toen moest dus de koffer ingepakt, bleek nog moeilijker dan verwacht haha. Vooral toen Pia en Leonie vroegen of ik nog n laatse film wilde kijken, dat werd Intouchables in het duits.. ook weer duits dus voor de verandering:p Maar ze spreken daar alles duits in, dus zonder ondertiteling... beetje jammer:p

En nu zit ik op het vliegveld, over een uur en 50 minuten vlieg ik naar Nieuw-Zeeland, dan gaat mijn 'gewone' leven weer bijna beginnen. Ik heb inmiddels een kamer en een bed, mijn roommates lijken heel aardig dus dat is mooi, en het huis is op 2minuten van de universiteit:)

Ik wil zeker nog wel ooit terug naar Australie, alleen dan wel met iemand, ik ben het alleen zijn wel weer een beetje zat:p Kijk uit naar mensen waarmee ik een beetje een contact op kan bouwen voor langer dan een week, en mn eigen plekje:)

Goed tot snel weer, over een week ongeveer zal ik denk ik de eerste berichten over Wellington sturen!:)

• 10 Februari 2014 - 21:51

Ilse:

He esther!!
    mooi verslag weer en fijn dat Sydney wel goed bevallen is.
    Nu na 4 dagen pasta weer eens wat anders? ik kijk uit naar de foto's en veel succes met t 'gewone' leven straks in Wellington.
    xxxxxx mama

• 10 Februari 2014 - 21:59

Hans:

hoi esje,

weer een land gehad en nu op naar de eindbestemming veel plezier daar en zie de verhalen wel weer verschijnen.

groet

hans

• 10 Februari 2014 - 22:01

Birgit :

He lieve Es!

Je gaat nu door de douane hihi. Spannend! Wat fijn om te horen dat het zo goed met je gaat en dat je het naar je zin hebt! En... leuk he? de Duitse taal!! haha! Hopelijk ga je een enorme fijne tijd hebben met leuke mensen om je heen. Als je terug bent gaan we weer eens naar het casino om die reis naar Australië bij elkaar te sparen. Ik wens je een hele goede vlucht en ontzettend veel plezier toe! Doe voorzichtig!

Heel veel liefs.

x
    Birgit

• 10 Februari 2014 - 22:16

Suzy:

He lieve Esther, leuk weer wat van je te lezen ! Wel een echt vakantie gevoel zo.....nu op naar Wellington. Ik ben benieuwd, dat wordt toch je thuishonk de komende tijd. Goed dat je ook aan het hardlopen bent in een vreemd land, waar het ook warm is. Goede vlucht en tot gauw weer !! Xxxx Suzy

• 11 Februari 2014 - 05:51

Wouter:

Hoi Es,

Mooi dat je vakantie goed is bevallen, ik ben hier nu een goede week gesetteld en het is echt geweldig hier! Ik hoop dat je net zon toffe tijd tegemoet gaat als ik nu al gehad heb! Ik beschik samen met een vriendin hier over een auto dus als de plannen er zijn om richting wellington te gaan laat ik van mij horen! Alvast veel plezier en wie weet tot ziens!

Groetjes Wouter

• 11 Februari 2014 - 05:53

Wouter:

Dit wilde ik nog even zeggen, las namelijk dat je al verbrand was: maar smeer je echt goed in ook al lijkt de zon niet te gaan schijnen, je verbrand hier heel snel en heel erg! Komt door de dunne ozonlaag hier!

• 11 Februari 2014 - 09:34

F.Michiels:

Hoi Esther,
    Als ik zo je verhaal over Sydney lees, krijg ik alweer heimwee. Ik zou er zo weer heengaan. Ik vind het een schitterende levendige stad en de Australiers zijn echt heel vriendelijk en relaxt. De temperatuur daar zal idd wel een stuk hoger zijn dan hier. Kijk dus maar uit met het verbranden in de zon en ook zonder zon, smeren met een hoge beschermingsfactor is echt wel nodig (ook in Nw.Zeeland trouwens). De Blue Mountains waren ook onvergetelijk. Hopelijk krijg je ooit nog de gelegenheid wat meer van Australie te zien, want het is een prachtig land.
    Nu op naar Wellington dus. Veel succes daar en ik kijk uit naar je vervolgverhalen.
    Groetjes van Frieda Michiels

• 12 Februari 2014 - 21:07

Yara Verstappen:

Hey lieve nicht,
    Wat een mooi en lang verslag :P ik hoop dat je het naar je zin hebt en dat we gauw kunnen gaan skypen! Ook wil ik de volgende keer wel mee naar australië! HebHeb ik geen problemen mee hoor!!!! :-) ik heb mijn punt voor de test van engels terug :-( een 4,2 maar er waren maar 3 kinderen die een VOLDOENDE hadden!!! Erg hé?!? Nou ik spreek je gauw weer op een van de social media!!! ;P
    -Xxxxx- van yara ( voor het geval je er meer kent, je nichtje :P)