Eerste weekje Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Esther Fransen - WaarBenJij.nu Eerste weekje Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Esther Fransen - WaarBenJij.nu

Eerste weekje Wellington

Blijf op de hoogte en volg Esther

18 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallohallo hier ben ik weer, dit keer echt vanuit de andere kant van de wereld!

Dinsdag de 11e ben ik hier aangekomen, vanaf het vliegveld, met de bus en toen dacht ik nog maar een klein stukje te hoeven lopen.. Dat bleek vies tegen te vallen, een koffer van 22kilo til je namelijk niet even een trap op, dus dat werd omlopen.. Toen ik eenmaal bij mijn huis aankwam, had ik het dus ook lekker warm en moest ik even uithijgen, fijne ontmoeting met mn roommate Emma haha.
Diezelfde dag heb ik gelukkig nog een bed kunnen regelen, een bureau stond er al, en 's avonds heb ik de rest van de flat ontmoet, Tai en Jack, en hebben we samen gegeten. Daarna nog even naar de universiteit, er is hier een hele grote ruimte waar de studenten altijd in kunnen en dus ook altijd internet hebben, wel goed geregeld:)

Woensdag moest ik maar eens alles gaan regelen.. dus na even uitslapen, op weg naar de stad. Dit was de tweede ontmoeten met de trap des doods... Waar ik ook naartoe wil vanuit mijn kamer, ik moet altijd een trap of berg op/af... Naar de universiteit is het een meeega steile helling, en naar de stad zijn het dus die trappen.. omlaag is dat niet zo'n probleem.. maarja die moet je natuurlijk ook weer op. Ik hoop jullie dus te verrassen moet hoe fit ik eenmaal ben als ik terugkom haha.
Maargoed, in de stad een simkaart geregeld, wat rondgelopen, en naar de haven geweest.
Wellington is wel een mooie stad, niet heel groot.. maar opzich wel prima:) Verder heb ik woensdag volgens mij niet echt iets gedaan.. waarschijnlijk 's avonds weer naar de uni voor internet, is zo ongeveer vast avondprogramma aangezien internet in huis nog niet geregeld is..

Donderdag heb ik 's ochtends eerst een sportkaart geregeld, ik kan dus mooi bezigblijven en mijn fysio hier volhouden:) Daarna ben ik naar het Te Papa museum geweest, het nationale museum van Nieuw-Zeeland. Erg groot! Ook wel mooi, het gaat heel veel over de vulkanen en aardbevingen hier, dieren en planten, en de Maori's. Dat laatste vond ik het interessantste:p Daarna had ik afgesproken met Lieke, een van de twee meisjes uit Tilburg die ook hier gaat studeren. Was wel even leuk om een bekend gezicht te zien en Nederlands te kunnen praten. Dus 's avonds ook maar samen pasta gekookt.

Vrijdag dan de eerste keer sporten, ik heb een schema van de fysio wat ik moet doen, dus ik dat braaf gedaan. Toen ik eenmaal thuis was bedacht ik pas dat je natuurlijk hier ook non-stop bergop/af loopt.. en mn benen dus al redelijk moe waren.. dat werd spierpijn haha.
Daarna met Emma naar the Warehouse, een soort Ikea hier, nog even wat beddengoed enzo gehaald. En daarna besloten we naar het strand te gaan! was wel prima haha. 's Avonds gingen we, Lieke en ik, met Emma en vrienden van haar thuis wat drinken en daarna op stap.. Dat was mijn eerste ervaring in een Gaybar.. ik moet zeggen, ik heb flink gelachen, al was het af en toe ook wel een beeeetje ongemakkelijk haha. Maargoed, weer een ervaring rijker-s

Zaterdag was hier een mega festival, Homegrown, dus ik ging met Lieke naar de haven, en er bleek ook een soort open podium te zijn. Was heel gezellig, en de muziek was nog goed ook haha, de artiest bleek iemand van NZ got talent te zijn:) Daar hebben we dus de hele middag lekker in de zon zitten luisteren:)

Zondag hebben we een Frans meisje ontmoet, Joséphine, ook wel aardig:) hmm verder zondag niet heel veel gedaan haha. En gister met Joséphine en Irène, een ander frans meisje, naar Mount Victoria geweest. Ohja, doe dat vooral niet nadat je 's ochtends hebt gesport.. worden je benen niet heel blij van haha. Het uitzicht was wel echt super mooi! Je kan 360 graden rondkijken en heel Wellington en omgeving zien:)
Daarna wilden we naar het strand, dus enthousiast naar huis om bikini's aan te trekken, maar toen we eenmaal op het strand waren was het koud en bewolkt.. beetje jammer dus:p
Daarna nog Bee ontmoet, een Thais meisje, ook wel aardig:) Ze lacht vooral veel, en wilde meteen foto's met ons maken haha. Dus daar nog even wat mee gedronken, en 's avonds thuis was iedereen er dus nog even gezellig gekletst.

En nu.. ben ik op de uni, voor internet haha:p Samen met Irène.. Vanavond skypen wannnttt..... mijn lieve zusje heeft een meeeega lange verjaardag!! Wel jammer dat ik er niet bij kan zijn.. dan mis je thuis toch best wel.. Maargoed, dan maar via Skype meezingen, en hopen dat mn cadeautje op tijd aankomt..
En daarna nog naar een meeting van de Tramping club, een club die elk weekend gaat hiken, dus lijkt me wel leuk, en ze hebben elke dinsdag taco night, dus dan denk ik dat ik me daar bij ze voeg:p lijkt me wel leuk:)

Goed.. dat was het wel weer voor even..
Ik probeer volgende week ofzo wel weer iets te typen.. Mijn introductie begint de 25ste pas, dus nog lekker een weekje vakantie, al heb ik ook wel zin om te beginnen en veeel mensen te ontmoeten. Maargoed.. de verhalen komen wel weer!

To snel:)


  • 18 Februari 2014 - 08:00

    Ilse:

    he esje!
    Wat fijn dat je je al zo thuis voelt in Wellington! En druk aan t sporten....het gaat helemaal goed komen haha. Inge was superblij met je serenade vanmorgen! die heeft n mega lange verjaardag.
    geniet nog maar goed van je laatste weekje vakantie.
    xxx mama

  • 18 Februari 2014 - 11:50

    Suzy:

    Hoi Esther,

    Lijkt me heerlijk in Wellington. Je hebt ook al een lekker kleurtje zag ik op de foto's. Geniet nog maar even van je vrije dagen, want nog even en je moet aan de bak, echt studeren :)
    Leuk dat je daar wat mensen hebt ontmoet en het klinkt allemaal wel relaxed. Doe je goed !
    Tot gauw, xxxx suzy

  • 18 Februari 2014 - 11:56

    Emiel:

    Hoi Esther, goed om te lezen dat je het naar je zin hebt en een paar leuke meiden hebt ontmoet. En met al die trappen en hellingen heb je geen fysio meer nodig! Jouw knie is weer zgan als we mekaar zien. Veel plezier, geniet nog ff tot de colleges beginnen. X groetjes van mij en Suzy!

  • 20 Februari 2014 - 14:22

    Hans:

    Zo te horen gaat alles goed daar de foto`s maken ons wel jaloers geniet nog maar even van de laatste vrije dagen voordat het zware studentenleven weer begint.


    hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Zo dit jaar ga ik mijn grote reis maken, ik ga voor mijn studie in Wellington, Nieuw-Zeeland studeren. Maar alleen dat zou natuurlijk een beetje saai zijn haha, dus ga ik eerst naar Milan toe in HongKong, vervolgens naar Bangkok en Sydney. Dan kom ik aan in Wellington, en na het semester komt Milan naar Nieuw-Zeeland om daar samen nog twee weken rond te trekken. Hierna gaan we naar Los Angeles waar we Suzy, Emiel en Kaya tegenkomen en daar nog twee weken rondtrekken. Dus dit wordt een leuk half jaartje, waarbij jullie natuurlijk al mijn verhalen kunnen volgen:)

Actief sinds 01 Jan. 2014
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 9436

Voorgaande reizen:

22 Januari 2014 - 05 Augustus 2014

Mijn groooote reis

Landen bezocht: