Wellington.... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Esther Fransen - WaarBenJij.nu Wellington.... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Esther Fransen - WaarBenJij.nu

Wellington....

Blijf op de hoogte en volg Esther

04 April 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallohallo,
Ik dacht het werd wel weer tijd om weer een keer wat te schrijven, ik ben de laatste tijd best druk geweest dus duurde het nu wat langer.

Hmm na de laatste keer dat ik heb geschreven...
Die vrijdag zijn we met een groep taco's gaan eten bij Antonio thuis en daarna op stap. Taco's werden gemaakt door een Mexicaan dus hebben we de originele taco's gehad!
Dat weekend was verder verrassend rustig. Zaterdag met Sara bij het water gezeten en beer batter fries gehad, echt heeeel lekker, dus een goed excuus daar vaker te komen!:) Zondag naar de markt, en 's avonds wordwide Skyping gedaan met Milan in HongKong en Iris en Yoshi en Nick in Nederland, voor herhaling vatbaar alleen moet Birgit in Duitsland er nog bij!:)

Maandag was St. Patrickday, je zou denken dat mensen hier daar niet veel om geven omdat het iets Iers is, dat is dus niet zo.. Iedereen was op stap, en natuurlijk in het groen gekleed. We begonnen in een BYO restaurant, daar mag je je eigen fles wijn meenemen, toch best raar om die uit je tas te halen en ineens op tafel te zetten haha. Daarna gingen we naar een bar en zijn we daar de hele avond geweest, was echt een superleuke avond!:)
Woensdag ben ik met Sara en Katie gaan klimmen in een klimhal hier, moet toch een beetje sportief blijven he haha. Daarna om het goed te maken ben ik met Sara naar de library geweest, is inmiddels traditie op woensdag voor de 2 voor 1 cocktails:) We gingen, zoals gewoonlijk, voor echt maar 1 drankje, uiteindelijk was ik om 3.30 thuis:D

Dat weekend was het Fresher's weekend van de trampingclub, alle nieuwe leden mochten mee. Dus wij leuk mee, het zou 2 dagen 3uur wandelen zijn, en het zou easy zijn. Dus de vrijdag kwamen we aan, jammer dat de tenten geen grondzeil hadden, dus sliepen we in een hutachtige op de betonnenvloer.. Achteraf was dat gras zonder grondzeil natuurlijk veel warmer geweest maargoed:p Zaterdag de easy 3hour walk... uhmm ja... het was niet easy, en zeker geen 3hours.. We liepen door een bos, klimmen en klauteren, nou vind ik dat super leuk, alleen waren er ook mensen die daar niet zo voor gemaakt zijn of daar niet van houden, dus die vonden het minder... Ook de 3uur klopte niet helemaal aangezien we er zo'n 6uur over gedaan hebben..
's avonds wel 'lekker' couscous gegeten en onze tent op gezet, jammer dat er deze keer wel een grondzeil was, maar geen tentstokken, dus fungeerde boom en een tak als tentstok. Zondag moesten we terug, dit zou dan wel iets moeilijker en langer zijn dan zaterdag.. dus beloofde veel goeds. Nou dat bleek het ook te zijn... het was constant bergop, nou is dat opzich geen ramp, maar dit was echtecht bergop dat je voorover moest hangen om niet te vallen:p Het langer klopte dan weer niet helemaal, het was namelijk 'maar' 5uur.
Al met al een leuk weekend, vooral het wandelen was leuk. Het slapen wat minder, ik ben toch blijkbaar niet zo van een tent zonder stokken, spinnen, sprinkhanen en zandvlooien overal en geen wc met een groep met 120 man... zegt genoeg denk ik!?:)

Maandag ben ik met Lieke meegegaan, ze woont dicht in de buurt bij de Pack 'n Save, een van de weinige goedkope supermarkten hier. Dus ik bedacht dat ik mn backpack mee zou nemen zodat ik veel eten mee terug kon nemen, bedenk dat dus nooit! Bij alles denk je dan ooh dat past nog wel ik heb toch een grote backpack, met als gevolg dat dat ding dus meeeega zwaar was-s Beetje jammer:p
Dinsdag met Katie en Sara nog wat wezen drinken, dit keer wel echt maar 1 drankje.. ik denk dat dat de enige keer is tot nu dat dat ook echt gelukt is haha:p
Woensdag ben ik naar een outdoor movie geweest, 'Spirited Away', echt de vreemdste film die ik ooooit gezien heb, dus na 3/4 besloot ik de kou en vage film in te wisselen voor.... jaja cocktails bij de library en later op stap!
Donderdag weer geklommen en daarna gegeten met Sara, Vincent en Katie:)
En vrijdag met 17 man naar Leonie die een stukje buiten de stad woont, daar gingen we pizza's maken. Dus wij met 17 man de supermarkt in, dat is dus een grote chaos haha. Maar het was wel zeer gezellig! Lekkere pizza's, beerpong en twister, dus een prima avondje!

Zaterdag ben ik met een groepje naar Pencarrows Head gegaan, moesten we eerst met de boot heen, toen een heel stuk gelopen tot we bij een vuurtoren kwamen. Heel mooi uitzicht daar, het enige was dat de wind nogal sterk was.. We konden letterlijk op de wind hangen zonder om te vallen, best grappig:p
Daarna een heel stuk terug gelopen, na 2uur tegen de wind in lopen is het ineens een stuk minder grappig haha:p
En daarna nog met Lieke en Vincent pizza gegeten:)

Zondag was de Color run!! Het was behooorlijk vroeg mn bed uit, maar dat was het zeker waard! Je loopt eerst 5km waar je onderweg geel, roze, blauw en groen op je krijgt. En daarna was het festival, dus kreeg iedereen nog een zakje gekleurde poeder. Was echt super vet, telde ze op het podium af, en dan gooide iedereen tegelijk die poeder de lucht in, echt suuuper leuk! Mijn haren, lenzen en eigenlijk alles was het er achteraf iets minder mee eens:p Mijn lens was letterlijk oranje gekleurd haha.
Maar zeker een ervaring om niet te vergeten!

Deze week ben ik vooral druk geweest met mijn essay, moest vandaag ingeleverd worden, 3000 woorden. dusja moest er toch een keer van komen.. Uiteindelijk in 2.5dag geschreven:)
Verder heb ik deze week niet heel veel gedaan, maandag uiteten met Sara, Vincent, Jeff en Chevon (ik weet niet hoe ik dit schrijf:D) bij Chows, was heeel lekker, en ook dat 2 voor 1. Tsja als echte studenten moet je natuurlijk alle deals af!:)
Woensdag voor de verandering naar MishMosh, ook daar de 2 voor 1 cocktails, maar we konden natuurlijk niet een woensdag voorbij laten gaan zonder de library dus ook daar nog maar even langs geweest:p

Gister heb ik een walk gedaan met de trampingclub. Gingen we met de bus naar Miramar, dit keer zou het 2uur duren. We liepen eerst naar een uitkijkpunt over de suburb, was wel mooi, en toen gingen we naar een of ander gebied waar we niet mochten komen. Maar het leek me niet zo'n plan alleen achter te blijven dus ben ik maar braaf gevolgd, op een gegeven moment stonden ze oog in oog met een paard, toen rende iedereen maar hard weg haha. Wel supermooie uitkijkpunten gezien! Vooral de zonsondergang met Wellington op de achtergrond was heel mooi, en je kan hier de melkweg heel goed zien snachts:) Op de terugweg kwamen we bij een verlaten gebouw met stormtroopers die licht gaven in het donker erin, toch een aparte bedoeling hier haha.
De trampingclub blijkt alleen niet heel goed in plannen, want ook deze trip was weer zo'n 5uur ipv 2.. beetje jammer als je nog vanalles moet doen haha. Maar het was het zeker waard:)

Goed vandaag nog even naar school dalijk, en dan vanavond met Katie, Lieke en Vincent naar Napier:) Schijnt een leuk stadje te zijn en daar komt de zon voor het eerst op in NZ.

Zoals jullie lezen heb ik het hier prima naar mijn zin, behoorlijk druk, en veel leuke mensen! Ik zal proberen binnenkort weer wat van me te laten horen al vrees ik dat het na de paasvakantie wordt.
Tot snel!!

Liefs, Esther.

  • 04 April 2014 - 08:36

    Irma:

    Hoi Esther,
    Ben ik dit keer eens op tijd met het lezen van jouw verslag! :-)
    Wat een leuke dingen maak jij mee! Toch lijkt het mij meer een vakantie dan een stage overzee :-):-):-)
    Het leven van een student is zwaar.....
    Wordt nog afkicken als je terugkomt!
    Ik heb de foto's van coulor-run gezien! Mooi zeg! Lijkt me helemaal te gek om mee te maken.....
    De foto bij de vuurtoren is ook mooi, grappig om zo tegen de wind in te hangen!

    Ik kijk weer uit naar de volgende verslagen! Veel plezier daar, maar dat is niet zo'n probleem begrijp ik :-)
    Ps.
    Het duurde even voordat ik wist dat de liberary geen bieb is......ik vond al dat je veeeeel studeerde ;-)

    Liefs en groetjes
    Irma

  • 04 April 2014 - 13:28

    Ilse:

    Ha meissie!
    Leuk weer wat over je te lezen! en wat een mooie avonturen he...zeker die colorrun ziet er echt geweldig uit!
    Super dat t met je essay ook goed gaat, en die presentatie, daar draai jij je hand niet voor om toch? Ik duim wel dinsdag!
    tot apps, skype of iets anders!
    liefs, mama

  • 06 April 2014 - 23:23

    Suzy:

    Hoi Esther,
    Het leven van een student.....wat is het zwaar. Leuk dat je zoveel onderneemt, want de tijd gaat snel, het is alweer april. Geniet er lekker van, doe voorzichtig en have fun !! Dikke knuffel, Suzy

  • 18 April 2014 - 23:12

    Oma:

    hallo esther
    jij mag nog even,ik ben alweer thuis.was erg gezellig heb ook veel gezien en veel vrienden ontmoet
    ik zie wel dat je hard moet studeren krijg bijna medelijden met jou.
    geniet van de tijd die je nog hebt.
    heeel veel lieve knuffels oma xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Zo dit jaar ga ik mijn grote reis maken, ik ga voor mijn studie in Wellington, Nieuw-Zeeland studeren. Maar alleen dat zou natuurlijk een beetje saai zijn haha, dus ga ik eerst naar Milan toe in HongKong, vervolgens naar Bangkok en Sydney. Dan kom ik aan in Wellington, en na het semester komt Milan naar Nieuw-Zeeland om daar samen nog twee weken rond te trekken. Hierna gaan we naar Los Angeles waar we Suzy, Emiel en Kaya tegenkomen en daar nog twee weken rondtrekken. Dus dit wordt een leuk half jaartje, waarbij jullie natuurlijk al mijn verhalen kunnen volgen:)

Actief sinds 01 Jan. 2014
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 9434

Voorgaande reizen:

22 Januari 2014 - 05 Augustus 2014

Mijn groooote reis

Landen bezocht: