Eind van een geweldige tijd. - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Esther Fransen - WaarBenJij.nu Eind van een geweldige tijd. - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Esther Fransen - WaarBenJij.nu

Eind van een geweldige tijd.

Blijf op de hoogte en volg Esther

29 Juni 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

Zooo even nog een laatste update voordat ik met Milan rond ga reizen.

Nadat we terug waren gekomen uit Auckland moest ik toch maar gaan leren aangezien ik die week tentamens had.. Ik heb vast allerlei dingen gedaan die niet veel met leren te maken hadden alleen kan ik me dat nu even niet herinneren(a) Het heeft vast iets te maken gehad met op stap gaan en feest vieren haha.
Die zaterdag en maandag had ik tentamen, volgens mij zijn ze allebei wel redelijk gegaan, alleen waar je thuis altijd veeel te veel tijd hebt, is het hier maar krap, dus dat was even wennen.. Maar komt vast goed.

Zaterdagavond hadden we het laatste feest in Antonio's huis, vanaf dan gingen mensen terug naar huis, dus het zou nog een groot feest worden. En dat was het zeker! Iedereen megazat, ik natuurlijk heel braaf geweest:p Ook was er het leuke plan van iedereen een filmpje te maken dat ze een stukje danste, en dat dan aan elkaar te monteren. Het resultaat is erg geslaagd geworden!:)
Zondag zou ik op tijd opstaan, naar de markt, zaalhockeyen en leren.. Dat op tijd opstaan is mislukt:p Markt en zaalhockey wel, zijn zelfs NZ Nationaal kampioen geworden! Was toch wel leuk:)
Dat leren kwam er dan weer iets minder van, ben savonds om 6uur eens begonnen terwijl ik maandag tentamen had.. maargoed zoals gezegd ging het vast wel redelijk:p

En toen had ik vakantiee!:) Dus dinsdag heb ik een beetje de stad rondgelopen, dingen bekeken die ik nog niet had gezien. Een daarvan was Old St. Pauls kerk, echt een hele mooie oude houten kerk. Woensdag.... geen idee wat ik gedaan heb, maar wel savonds de laatste keer naar de Library cocktails drinken!:) Donderdag ben ik samen met Lieke naar shoppen, we zouden naar een outletcentrum gaan.. Maar zoals we inmiddels hadden kunnen verwachten, is een centrum naar nieuw-zeelandse standaarden meer een klein dorp naar nederlandse standaarden.. wat dus neer komt op 5 winkels.. Beetje jammer, maargoed toen maar naar de andere kant van de stad, ook leuk!:p Vrijdag voor het eerst naar de Night Market geweest, wat toch best slecht is aangezien die er elke vrijdag is en het super gezellig was.. beetje jammer dus dat ik daar zolang mee heb gewacht, maargoed het was toch leuk!:)

Zaterdag weer gehockeyt en savonds op stap. En zondag naar de markt en met Josephine naar de dierentuin geweest, was best een leuke!:)
Dinsdag ging ik met Irene en Josephine paardrijden aan het strand bij de Kapiti Coast. Was super leuk! Heb lekker over het strand gereden, ik had alleen wel een heel jong paardje, dus lekker druk en onrustig, maargoed was prima! 's Avonds gingen we op stap, dat was een avond dat ik alweer een aantal mensen voor het laatst zou zien, dus weer afscheid genomen..

Woensdagochtend ben ik samen met Lieke naar Taranaki gegaan, we hadden een hostel in New Plymouth, alleen jammer dat de buschauffeur ons drie kwartier lopen van de eigenlijke plek eruit zette, en het echt ongelooflijk hard regende.. dus helemaal doorweekt, met backpack, vrolijk door de stad gelopen en winkels in geweest, vonden ze vast een groot succes:p Toen naar het hostel, bleek best een stukje buiten het centrum te liggen, dat was wel jammer, en savonds, lees na 6uur, gingen ook geen bussen meer.. Dus heb ik me volledig gestort op een WasGij puzzel maken, erg verslavend haha en dus tot 1uur snachts zitten puzzelen:p
De volgende dag hadden we een auto gehuurd, we gingen naar de Forgotten World Highway, 150km lang, en ik zou rijden. Dat was echt een supermooie route! Heel weinig mensen tegengekomen maar prachtige natuur, een groot gedeelte 'gewoon' berglandschap, dan bossen, dan ineens een zand/steentjesweg en lijkt het net of je midden in het regenwoud zit. Echt fantastisch!
Beetje jammer dat we aan het eind ook nog 3uur terug moesten rijden, nou is dat opzich niet zo'n probleem, alleen het laatste uur begon het zo hard te regenen dat ik niks meer kon zien, en we nog maar 30km per uur reden.. schiet niet zo lekker op:p
De dag daarna moesten we het hostel alweer uit en de auto inleveren, dus ons plan was ons te vermaken in het centrum en dan om 2uur de bus terug.. Dat is alleen niet zo geweldig als het weer super hard regent.. en het centrum toch niet heel groot blijkt te zijn.. Maargoed allemaal goedgekomen, na een té langzame rit terug eindelijk om kwart over 9 weer thuis.
Snel alles wassen, want zaterdag was mijn laatste dagje in Wellington... Om half 1 verzamelen voor de hockey, van te voren nog wat dingen regelen, en natuurlijk alles inpakken.. En om af te sluiten savonds op stap!:) Ook dat was weer zeer gezellig, behalve dan het afscheid maargoed..

Vanmorgen ben ik vanuit Wellington naar Christchurch gevlogen, ik kom nog 2 dagen terug in Wellington met Milan. Maartoch voelt het gek, een soort van apart leven daar afgesloten, ik heb er echt een geweldige tijd gehad, superleuke dingen meegemaakt, geweldige ervaringen opgedaan en bovenal vrienden voor het leven gemaakt!

Nu ben ik in Christchurch, vanmiddag de stad in geweest, toch heel raar om te zien dat er nog zoveel van de aardbevingen te zien is. In september 2010 was de eerste grote, en in februari 2011 een grote naschok. Nog zeker de helft van de stad ligt in puin/zijn ze weer aan het opbouwen. Maar het is wel heel bijzonder te zien dat de mensen hier er echt iets van willen maken, op verschillende plekken hebben ze vrolijke dingen gemaakt, zo is er een 'coolste dancespot', een plein waar je op oude straatnaamborden en andere overblijfselen muziek kan maken, levensgrote schaakspellen, schilderingen op de stoep en muren en nu hebben ze Re:Start City Mall opgezet, een centrum met winkels gemaakt in containers in vrolijke kleuren geschilderd. Ik ben ook het Quake centre in geweest, verschillende filmpjes gezien van toen de aardbeving er was, en toch wel heel eng.. Maar ik moet wel zeggen dat ik bewondering heb voor de mensen hier, hoe ze proberen er echt weer een vrolijke stad van te maken..

Goed dat was het voor vandaag, zo snel slapen want dan is het hopelijk vast eerder morgen, want dan eindelijk Milan ophalen van het vliegveld!:D 5 maanden zijn dan voorbij, een geweldige tijd, maar ik ben toch ook wel heeel blij om Milan dan weer te zien:)

Tot... over een tijdje weer..

Oh en hier ons globale reisschema:
- Christchurch
- Mount Cook
- Queenstown
- Milford Sound - kajak tocht
- Wanaka
- Fox Glacier en Franz Jozef
- Pancake Rocks
- Abel Tasman National Park
- Nelson
- Kaikoura - met dolfijnen zwemmen:)
- Picton
- Wellington
- Tongariro Alpine Crossing
- Waitomo Caves - Black water rafting
- Rotorua
- Hobbiton
- Coromandel
- Auckland..

En als dat voorbij is, op naar Amerika! Maar voor die tijd laat ik nog wel wat weten!

Liefs, Esther.


btw, sorry voor het chaotische verslag, normaal hou ik mn agenda erbij en onthoud ik wat ik gedaan heb, alleen heb ik die natuuuurlijk nu niet meegenomen haha.

  • 29 Juni 2014 - 12:14

    Ilse:

    Lieve esther, wat is de tijd voorbij gevlogen he...ineens zijn er 5 maanden voorbij...5 maanden waarin je van alles meegemaakt hebt en veel bijzondere mensen ontmoet hebt. Ik ben heel benieuwd hoe je hierdoor gegroeid bent... kijk uit naar 5 augustus ;)
    Heel veel plezier de komende weken, samen met Milan, geniet er van!
    xxx mama

  • 29 Juni 2014 - 13:18

    F.michiels:

    Een fijne periode is afgesloten, maar er staat je zo te zien aan het programma nog heel veel moois te wachten. Zowat allemaal plaatsen en dingen die wij ook hebben gezien en gedaan. NZ is dan ook een fantastisch land.
    Maar bovenal is er het GROTE WEERZIEN !!!
    Nog een fijne tijd samen en ook in de VS met de rest van de familie.


  • 29 Juni 2014 - 13:52

    Suzy:

    He Esther,
    In het begin nog even wennen, maar wat is de tijd toch snel gegaan. Wat heb je veel gedaan in die maanden. Mooi dat jullie, Milan en jij, dat elkaar gegund hebben. En wat fijn dat jullie elkaar nu weer zien ! Geniet van de tijd samen in Nieuw Zeeland. En dan samen op het vliegtuig naar LA. Ben zo benieuwd naar alle verhalen en zoooo fijn jullie weer live te zien. Heel veel liefs Suzy

  • 30 Juni 2014 - 21:27

    Carolina De Reede:

    Wat een geweldig verslag wat heb jij ook veel mee gemaakt en wat zal je blij zijn om Milan weer te zien jullie hebben elkaar heel veel te vertellen geniet er samen van en dan naar l.a en met zijn allen genieten heel veel plezierallemaal en dan tot ziens in Holland veel liefs Oma de Reede xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Zo dit jaar ga ik mijn grote reis maken, ik ga voor mijn studie in Wellington, Nieuw-Zeeland studeren. Maar alleen dat zou natuurlijk een beetje saai zijn haha, dus ga ik eerst naar Milan toe in HongKong, vervolgens naar Bangkok en Sydney. Dan kom ik aan in Wellington, en na het semester komt Milan naar Nieuw-Zeeland om daar samen nog twee weken rond te trekken. Hierna gaan we naar Los Angeles waar we Suzy, Emiel en Kaya tegenkomen en daar nog twee weken rondtrekken. Dus dit wordt een leuk half jaartje, waarbij jullie natuurlijk al mijn verhalen kunnen volgen:)

Actief sinds 01 Jan. 2014
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 9446

Voorgaande reizen:

22 Januari 2014 - 05 Augustus 2014

Mijn groooote reis

Landen bezocht: