Last stop: America - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Esther Fransen - WaarBenJij.nu Last stop: America - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Esther Fransen - WaarBenJij.nu

Last stop: America

Blijf op de hoogte en volg Esther

03 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Hoii!!

Dit keer vanuit Amerika, de laatste stop voor thuis. In Los Angeles kwamen we aan en zagen we Suzy, Emiel en Kaya weer Vanuit daar gingen we naar het hostel, in Inglewood, niet een van de beste wijken van LA haha, maar best prima. Daar gingen we uiteten naar een restaurant waar zij al eerder geweest waren, en dat was lekker! Wel ver weg hahha, maar dat maakte niet uit want dan konden wij ook wat van LA zien. Vooral de zwervers die tentjes tegen hekken aanmaken vielen op, en hoe absurd alles is.. Alles groot en overdreven, zo zijn er geen kleine autos, en ook alle reclames uit de films over leningen en weet ik veel zie je hier.
De volgende dag stonden we op tijd op en reden we, na een lekker ontbijt van cake en appel:p, door naar Palm Springs. Een stad midden in de woestijn, oftewel heeeettt! Wel mooi, en ook een mooi hotel met lekker zwembadje Daar hebben we de McCallum hike gedaan, een hike die door de woestijn gaat langs oases. Daar was het natuurlijk ook absurd warm, maar wel apart om door de woestijn te lopen. De gids, die op dat moment eigenlijk tuinman was, ging even uitleggen over waar we waren. Zo waren alle oases die we zagen een breeklijn in de aarde, waar ooit een aardbeving is geweest, en daarom zijn daar nu de oases. Ook hebben we sporen van ratelslang, en een slang waarvan ik niet meer weet wat ie doet behalve zich opzij gooien gezien:p
Na Palm Springs reden we door naar Scottsdale, in Arizona, waar we in het Hilton sliepen. Nou echt meeegaluxe! Met zn 5en hadden we een villa met twee kamers en twee badkamers, toen we naar het zwembad wilden werden we opgehaald door een auto, want ja die 10minuten lopen gaat natuurlijk niet.. Al moet ik daar dan wel bij zeggen dat het meer dan 40 graden was.. Tot nu toe hebben we als hoogtepunt 47graden gehad.. pfoee..
Dus die avond nog naar het zwembad gegaan en verder op de kamer (lees in de villa) bij de airco gezeten:p.
De volgende dag reden we door naar Flagstaff, toen we daar aankwamen wilden we nog een korte hike doen, en volgens de man in het hotel was de hike naar Mount Eldin mooi en niet zo lang. Dus wij op onze normale schoenen daarheen. Bleek de hike toch iets langer, en zwaarder dan verwacht. Aan het begin dachten we ach joh we gaan toch niet naar de top, die is hoog.. nou dat was dus wel.. en die was 2400 feet hoog.. wat dus echt wel hoog is. Het duurde ook 2uur om boven te komen, en het pad omhoog was vooral zand en stenen, best leuk lopen alleen jammer dat het daar iets te warm voor was:p Maar daarna welverdiend bij de Mc gegeten haha, dat is trouwens ook belachelijk, oooooveral zijn alleen maar fastfoodrestaurants.
De volgende dag weer vroeg op want we gingen naar de Grand Canyon, was een stukje rijden, maar toen t park in gereden en een stuk gelopen. Vooral het Mather Point was echt suuuper mooi, precies zoals je het op alle plaatjes ziet, alleen jammer dat mijn camera daar niet goed genoeg voor is. Daarna nog een stuk gereden en gekeken en toen gingen we een korte hike doen. Was uiteindelijk maar 1.6km, maar ook daar warm, dus zijn we daarna maar op de bus terug gegaan. In dat park zaten trouwens ook heel veel roofvogels, die eigenlijk overal wel veel zitten, maar daar vloog ook een Condor, wel een mooie!
Vanuit de Grand Canyon was het nog een lange rit naar Kanab waar we die nacht zouden slapen. Toen we daar aankwamen leek het een beetje een flutmotel, maar van binnen was het super leuk ingericht, allemaal in retro stijl. Hebben we bij Pizzahut gegeten, in Nederland is dat dus best gezellig, nou hier was het nog minder gezellig dan bij de Mc eten:p, al maakte dat de pizzas niet minder lekker:p

De volgende dag was het plan naar Zion en Bryce National Park te gaan, maar het is uiteindelijk alleen Zion geworden. Moesten we eerst een stuk het park inrijden, waar ook allemaal wild stond, herten en bokken enzo, en toen door een 1.6meter lange tunnel midden door de berg. Eenmaal bij het visitor center besloten we een shuttle naar een uitzichtpunt te nemen en daar ook een hike te doen naar een paar meertjes. Eerst moesten we onder een klein watervalletje door bij het eerste meer, het tweede stelde echt niks voor, maar het derde meer was wel leuk. Was wat groter, stond een hert, en we bedachten dat we wel op een steen konden klimmen. Nou was het op die steen komen niet een heel groot probleem, eraf echter iets meer:p
Daar zat in het water ook een slangetje, echt een mooi beest, maar nou ben ik niet echt een held met dat soort dieren, dus ik mooi op een afstand kijken terwijl Milan met een stok dat beest aan het lokken was en tegelijk met een Amerikaan aan het discussieren of de slang giftig was.. de uitkomst was ‘probably not’, zeer geruststellend dus:p
Toen de hike terug, en waren we gelukkig net op tijd want er was echt ineens een noodbui met superharde regen en onweer.. En inmiddels was het al best laat, dus zijn we doorgereden naar het hotel in de buurt van Bryce Canyon en zouden we daar de volgende dag heen gaan.
Die dag zijn we dus ook op tijd opgestaan en reden we naar Bryce Canyon, daar zijn we eigenlijk alleen doorheen gereden en bij wat uitkijkpunten even uitgestapt om foto’s te maken.
De nationale parken waar we tot nu geweest zijn zijn allemaal heel mooi, en ook alles is super goed geregeld met shuttles in het park en hikes en info centers enzo

En na Bryce de 4,5uur durende rit naar Las Vegas! Daar aangekomen konden we nog niet de kamer in, dus zijn we vast naar The Strip gelopen, we zitten echt lopend ik denk maximaal een kwartier van de strip af, dus echt super! En zooooo gek en absurd wat hier allemaal is en hoe groot het is, echt zo leuk om te zien. De kamer heeft uitzicht op de piramide en sfinx van het Luxor en aan de andere kant het MGM Casino. Die avond zijn we weer naar de strip gegaan, echt als uit de films overal lichtjes en neon kleuren, wel leuk om een keer te zien. Zo ongeveer alle bekende hotels/casino’s zijn we ingeweest en echt belachelijk hoe groot en overdreven dat is haha. Dus daar hebben we de hele avond rondgelopen, en toen maar weer terug.
De volgende dag overdag aan het zwembad gelegen, want Las Vegas ligt dus midden in de woestijn wat het nogal warm maakt. Die avond weer naar de strip voor het laatste deel, volgens mij is het iets van 7km lang ofzo, dus dat gaat niet echt in een avond:p Vooral Ceasars Palace, wat echt gigantisch is, het Bellagio met de fonteinen, en het Venezian met echt gewoon heel Venetië binnen waren heel indrukwekkend. Ook nog gezocht of er niet ergens wat credit nog op zo’n gokautomaat stond, dus hebben we een aantal creditkaarten van verschillende casino’s
De volgende dag reden we door naar Pahrump, Suzy zei dat dat het goedkoopste hotel was, dus we hadden er niet hele hoge verwachtingen aan. Maar toen we daar aankwamen bleek dat een casino/hotel te zijn, we hadden twee supermooie kamers, dus zeker boven onze verwachtingen! Die middag zijn we gaan bowlen in het hele hotelcomplex, zoals verwacht werd ik laatste, want daar bak ik dus nooit iets van, maar toch gezellig. Daar hadden ze ook een lekker buffet, dus zijn we daar gaan eten, toch leuk weer eens wat anders in een restaurant te kunnen krijgen dan pizza haha.
De volgende dag was Suzy’s verjaardag, dus vroeg op om traditiegetrouw ontbijt op bed te halen, jammer dat het standaardontbijt hier iets met hamburgers, pannekoeken en ei is, maar oke, het was goed bedoelt en uiteindelijk heeft Milan de hamburger gehad, en hebben Milan en ik de pannekoeken gedeeld:p Die dag hadden we ook een hele lange rit naar Yosemite, zo’n 4uur geloof ik. Maar daar had Suzy leuke houten huisjes geboekt, dat bleek daar aangekomen iets minder leuk dan verwacht:p Het huisje zag er wel leuk uit, maar ook wel een beetje klungelig en vooral heel klein. Maargoed, maakt niet uit, Emiel ging een vuurtje maken buiten en daarna gingen Milan en Emiel in het stroompje krabben vangen. Vooral grappig om te zien, maaar uiteindelijk hadden ze er 2 gevangen, 1 daarvan is gegeten, de andere niet omdat het toch best zielig was om ze op dat vuur te leggen. Kaya heeft nog een Maïsfest gehouden voor de vissen en krabben, was ze ook zeer enthousiast over haha:p Enn.... het belangrijke van in dat hutje, het nieuwe woord van de vakantie ‘kutterig’ is daar ontstaan, dus nu steeds als er iets gebeurd roept iemand, goh dat is kutterig-s.
’s Avonds ook nog wat spelletjes gedaan, en toen slapen, in dat kleine hutje, maar was verder prima.
De volgende dag naar Yosemite park, daar zouden we gewoon doorheen rijden op we naar de volgende bestemming. De vraag was alleen of we er wel doorheen konden rijden want er was een nogal grote bosbrand en het was niet geheel duidelijk welke wegen nou afgesloten waren. Maar gelukkig konden we er doorheen, dus toen was het beren spotten geblazen, oftewel de hele tijd naar buiten kijken en bij elke donkere bult, die er nogal wat zijn door de afgebrande en dus afgebroken bomen, denken dat je een beer ziet. Beren uiteindelijk niet gezien, wel bergmarmotten geloof ik, hele grappige beestjes, dus hebben we daar maar een tijd staan kijken. Verder vond ik dit park wat minder omdat het eigenlijk een groot bos was, de andere vond ik mooier.
Daarna de reis voortgezet naar Alameda, een plekje net buiten San Francisco. Daar zijn we even naar het strand gelopen en hebben we pizza gegeten, verrasssingg:p, maar wel heeele lekkere pizza! En als toetje aardbeien, want ook die verkopen zie hier alleen in megaverpakking van 2kg.
De volgende dag op tijd op want we gingen met de ferry naar San Francisco, dus onderweg 100 foto’s gemaakt van de Golden Gate Bridge, en ik vond het al gek dat ie in de films rood is, maar in het echt niet.. tot we daar aankwamen en we de echte brug zagen, toch een beetje faal haha:p. Daar op Pier 39 liggen echt heeeeel veel zeeleeuwen lui te zijn en te stinken, echt heel grappig om te zien. Ze liggen allemaal op vlotten, en echt letterlijk over elkaar heen, komt er eentje uit het water die er nog bij wil, dus die springt dan op dat vlot, beweegt zich over iedereen heen tot ie een plekje heeft gevonden op een andere:p Wel grappig om te zien, ook heel klungelig haha. Aan pier 39 ligt ook de Fisherman’s Wharf, een heel gezellig stukje met allemaal winkeltjes, souvenirsdingen en restaurantjes. Vooral de Left Hand Shop vond ik erg leuk:p daar hebben ze allerlei producten zo aangepast dat linkshandigen ze ook kunnen gebruiken:p
Daarna gingen we met een trammetje omhoog richting downtown, echt een leuke tram en een leuke manier om vast een stuk van San Francisco te zien. Vanuit het eindpunt zijn we teruggelopen door een hele dure wijk, Chinatown en de Italiaanse wijk en daarna de ferry terug. Ik vond San Francisco ook echt een leuke stad, iets meer Europees dan de rest, en dus ook wel iets gezelliger met restaurantjes en cafétjes enzo. ’s Avonds gingen we uiteten naar een Chinees, en daar hadden ze iets wat leek op PepperLunch, dat was dat restaurantding in HongKong waar we vaak heen gingen en echt heeeeel lekker was. Dus hebben we dat daar lekker gegeten!
De volgende dag weer een erg lange rit naar Port Huemene, vooral het laatste stuk rond Santa Barbara duurde erg lang aangezien we daar in de file stonden, en dat schijnt dat dus elke dag zo te zijn daar... Eenmaal aangekomen bleek ook dit weer een leuk motelletje te zijn, en savonds voor de verandering pizza gegeten:p
De volgende ochtend gingen we tennissen! Er was een gratis tenniscourt met rackets die je kon gebruiken dus dat wilde ik proberen. Ik bakte er nog niet heel veel van, maar vond het wel super leuk! Dus hebben we dat de hele ochtend gedaan haha. Die middag verder niet heel veel, een beetje op de kamer gehangen omdat het te bewolkt was om naar het strand te gaan. Aan het eind van de middag wel naar het HappyHour van het motel, kreeg je wijn en bier voor 1dollar en gratis frisdrank en nachos, dus zeer geslaagd haha. En daarna naar het hier bekende Toppers Pizza restaurant, dus ja weer pizza haha, maar wel echt een heeeeeeele lekker pizza! Daarna toen we terugwaren ook weer spelletjes gedaan.
Vandaag rijden we van hier door naar Los Angeles, het laatste nachtje... en daar krijgen Milan en ik onze nieuwe telefoon! De rit zou 1.5uur moeten zijn, maar volgens iemand bij de benzinepomp staat het vaak vast waardoor het goed 4uur kan duren.. dus een fijn vooruitzicht haha. Daarna zullen we denk ik even koffers herindelen enzo, en morgenochtend vroeg vliegen Suzy, Emiel en Kaya al terug. Wij hebben dan nog de halve dag en vliegen eind van de middag, niet dat we veel aan die halve dag hebben want het ov schijnt nogal slecht te zijn.. Dus nog even bedenken wat we gaan doen in die tijd..
En dan is het tijd om weer naar huis te gaan... dan zijn 6.5 maand om! Zal wel wennen zijn, maar ik heb ook wel weer zin om iedereen weer te zien.

Dus dit was het laatste verslag, iedereen bedankt voor het steeds lezen, erg leuk om te zien hoeveel mensen meeleven! En mocht iemand vragen hebben over iets of een van de bestemming of weet ik veeel, vraag maar!:)
En natuurlijk is iedereen welkom als ik weer thuis ben

Liefs, Esther.

• 03 Augustus 2014 - 20:01

Ilse:

jee es....dat was je laatste verslag...wat heb je veel meegemaakt en beleefd, onvoorstelbaar, en wat moeten we veel bijpraten!!!!
    Toch grappig dat America ook echt zo over the top is als dat iedereen denkt..en dat ze er vaak pizza eten haha. Geniet nog eventjes en tot heeeel gauw!
    xxx mama