Life in Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Esther Fransen - WaarBenJij.nu Life in Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Esther Fransen - WaarBenJij.nu

Life in Wellington

Blijf op de hoogte en volg Esther

11 Juni 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hoihoi!

Het is inmiddels al weer best lang geleden dat ik iets geschreven heb, dus hier komt weer iets
Sinds de laatste keer heb ik toch wel iets aan school moeten doen, niet heel veel maarja er moeten toch dingen ingeleverd worden. Inmiddels twee essays en een exam terug en daarvoor 2x een 8.5 en een 7.5 gehaald, gaat best prima dus haha. Daarna nog een debat gehouden voor 100man en een take-home exam ingeleverd, dus nu nog twee tentamens te gaan en ik ben hier klaar!
We zijn ook nog behoorlijk wat uitgegaan, ook dat moet natuurlijk onderhouden worden haha.
De eerste week nadat ik had geschreven zijn we in een verstopte cocktailbar geweest, moest je door een ander café naartoe, en daar maakte ze echt super mooie, ja mooi haha, maar toch ook wel lekkere cocktails!:) Die week hebben we ook het surpisefeestje van Julie gehad, had haar vriend geregeld. Dus gezellig met zn 5e sushi gegeten, ik heb zelfs vis gegeten, en het was nog verrassend lekker, al zou dat ook door de overvloed aan sojasaus kunnen komen:p De dag daarna hadden we een feest bij Antonio thuis, ofja, het lege huis ernaast. Ik weet niet of ik dat al een keer uitgelegd heb, dus nu nog maar een keer:p Hij woont in een huis van de uni, maar omdat de fundering in hun washok wegzak, mogen ze het lege huis wat ernaast staat, wat niet bewoond mag worden omdat daar de hele fundering behalve in het washok wegzakt, gebruiken om de was te doen... Met als gevolg dat dat natuurlijk gebruikt wordt voor vele huispartys

Ik ben hier trouwens ook weer aan het hockeyen! Ik speel, lees train want ben vaak op weekendtrips, mee met het eerst team, spelen.. ja.. net onder het niveau blacksticks.. Dus je zou denken heel hoog, nou zijn ze ook wel goed, maar ik denk niet beter dan Dames 1 Geldrop. Maargoed ik kan mooi trainen en wennen aan een waterveld dus wel prima!:) Oh en ik doe ook zaalhockey hier, wel leuk want dat zijn ze nu aan het opzetten, heeft dus niemand, behalve een Belgisch meisje en ik, nog ooit gedaan..

Die week daarna zijn we toch maar weer op stap gegaan. En in het weekend heb ik met Lieke film gekeken en gegeten, en de volgende dag naar een Spa geweest toch een beloning voor al het harde werk hier haha. Daarna naar the waterfront en met een paar gezellig wat gedronken met mooi uitzicht Week daarna ook weer op stap, zowaar een robotparty meegemaakt haha, vooral erg grappig om te zien wat voor rare figuren daar allemaal rondlopen:p
Dat weekend ben ik met Sara en Josephine naar Cape Palliser en de Pinnacles geweest. Ongeveer twee uur rijden hier vandaan en ik zou wel rijden, allemaal prima, alleen jammer dat het weer zo belachelijk slecht was.. We konden dan ook niet helemaal naar Cape Palliser en de vuurtoren, we reden eerst een stuk over een zand/steentjes weg, daarna moesten we een stukje door het water, en toen bedachten ze dat dat misschien toch niet zo’n succes was, dus sloten ze de weg af... Dus maar weer terug over steentjes en door het water en op naar de Pinnacles. Voor de Lord of the Rings kenners, dat is Dimholt Road/Paths of the Dead in Return of the King. Was ook echt mooi daar, alleen jammer dat het regende dus we zijn ook daar niet heel lang gebleven.

De week daarna heb ik maandag samen gegeten met Sara, Vincent en Jeff. Sara en ik zouden dessert maken, dat werd vlaflip! Na lang zoeken had ik hier iets gevonden wat leek op vanillevla en ranja en het was nog lekker ook Daarna naar een bar geweest en daar gezellig zitten kaarten, best een prima avond dus! Die woensdag voor de verandering cocktails in de library, en donderdag hadden de ‘germans’, ons uitgenodigt voor een avond Mojito’s en pizza, dusja ook dat konden we natuurlijk niet afslaan! En vrijdag was het feest van Jenny, weer in het lege huis van Antonio!
Zaterdag ben ik met Josephine en Sara naar de Red Rocks geweest zouden we met de bus dichtbij in de buurt kunnen komen, nouja dat bleek uiteindelijk 45minuten lopen, en ook de wandeling zelf bleek langer dan verwacht. De Red Rocks waren ik denk zo’n 10stenen bij elkaar die enigszins rood gekleurd waren, maar de plek staat ook bekend om dat er veel zeehonden zijn. En dat was zeker waar, echt zooo schattig allemaal en ze liggen ook echt overal, wel flink luie beesten haha. Die dag was het ook heel mooi en helder weer zodat we de bergen van het zuidereiland konden zien In de avond weer naar de germans om wat te drinken en daarna op stap. Zondagochtend ben ik naar de markt gegaan, en toen ik terugliep was er op een plein een ondergrond neergelegd en waren mensen aan het zaalvoetballen, aangezien het super mooi weer was ben ik daar lekker in de zon gaan zitten kijken. Daarna bleek dat er een oefenwedstrijd tussen NZ en NZ under 20 gespeeld zou worden, dus ook dat heb ik nog gezien! Die avond hebben ze me toch weer overgehaald wat te gaan drinken, wat drinken werd uiteindelijk op stap en we belandden op een Bollywood party. Uiteindelijk echt een superleuke avond, we waren de enige blanke daar, dus iedereen kende alle Indiase muziek behalve wij, was echt heel grappig en een geslaagde avond!:)

Maandag was het tijd om uit te slapen... de week daarvoor was namelijk van woensdag tot en met zondag elke avond op stap.. best prima, maar ook wel vermoeiend haha. Verder hebben we die dag ons ritueel gevolgd en savonds Game of Thrones gekeken met een groepje en ben ik met Sara uiteten geweest want dat was haar laatste avond hier voorlopig. Woensdag kreeg ik mijn take-home examen, dus om dat te vieren savonds toch maar naar de Pirate Party, bleek echt een crazy avond te worden en was ook zeker weer heel gezellig! Donderdag en vrijdag moest ik dan toch maar aan mn take-home exam werken omdat het vrijdag ingeleverd moest, dus braaf twee dagen in de bieb gezeten

Vrijdagavond hadden we de nightbus naar Auckland, deze keer minder erg dan de vorige maar toch niet echt een pretje.. Vooral omdat je dus zaterdagochtend om 6uur in Auckland staat.. Dus maar naar het hostel gegaan om spullen neer te zetten, en geprobeerd wakker te blijven omdat je anders helemaal kapot bent in de middag. Uiteindelijk wat ontbijt gehaald en door de stad gelopen, Auckland is toch een stuk minder leuk dan Wellington, veel meer een businessstad, dus ik ben blij dat ik hier zit! Die middag ben ik met een ander groepje, er waren in totaal denk ik zo’n 15man van de exchange groep in Auckland, naar Mount Eden gelopen en hadden we een heel mooi uitzicht over Auckland!:)
Enn... die avond was het tijd voor de All Blacks! Een rugbywedstrijd tegen Engeland, en aangezien rugby hier net zo populair is als thuis voetbal beloofde dat wat te worden. Dus op naar het stadion met alle 15man, zeer gezellig! We hadden goede plekken, best ver vooraan. En natuurlijk begonnen de All Blacks met de Haka, de nationale dans van de Maori, zeer indrukwekkend! De wedstrijd zelf was ook heel spannend ondanks dat we niet alle regels kenden, en we dus maar heel verontwaardigd mee riepen als de rest van het publiek vond dat er iets niet goed was haha. Vooral erg leuk om te zien hoe ook de commentator in het stadion super erg voor NZ is en dat ook heel erg laat merken door bijvoorbeeld te zeggen dat Engeland het toch nooit gaat winnen want ze zijn niet zo goed.. en dat terwijl Engeland een van de weinige teams is waar NZ van verliest.. Later in de wedstrijd ook toen een Engelse speler een gele kaart kreeg en dus van het veld af moest, werd er een vrolijk muziekje in het stadion gedraaid, beetje apart, maar wel grappig om mee te maken! Uiteindelijk hebben de All Blacks toch gewonnen dus was het tijd om op stap te gaan! Eerst nog gezellig in het hostel van het andere groepje wat gedronken en een spel gedaan en toen naar een bar. Daar is het voor mij niet heel laat geworden, een nacht met weinig slaap en dan om 6uur ‘opstaan’ is niet heel bevorderlijk voor het uitgaan dus rond half 3 lag ik netjes in bed
De volgende dag hebben we flink uitgeslapen en zijn we daarna met de ferry naar Devonport gegaan, aan de overkant van de haven in Auckland. Wel een vriendelijk en leuk dorpje maar niet heel veel te beleven. Die avond gingen we uiteten omdat de keuken in het hostel echt té vies was om daar te koken.. Dusja.. noodgedwongen uiteten, zoo vervelend:p
De volgende ochtend had ik samen met Lieke de trein terug naar Wellington, niet de meest voor de hand liggende optie maar aangezien de trein midden door het land gaat in plaats van via de wegen leek het me heel mooi. En dat was het zeker! Er was een wagon helemaal vooraan waar je uitzicht had omdat er geen glas zat, en daar heb ik zo ongeveer driekwart van de rit doorgebracht, ondanks dat het daar nogal koud en nat was. We hebben echt suuuper mooie uitzichten gehad. Dus voor iedereen die van Wellington naar Auckland moet of andersom, zeker een aanrader!

Deze week ben ik toch maar aan het leren aangezien ik zaterdag en maandag een tentamen heb. Ik bedenk nu dat het van dit verslag ook echt lijkt of ik nooit iets aan school doe. Nou moet ik toegeven dat ik niet veel doe, maar ik lees toch wel en ga ook naar de lessen, dus ik doe wel iets haha.

Goed dit was het wel weer, ik denk voordat Milan hier komt ik nog wel iets schrijf. Over 19dagen is hij al hier, dus schiet op nu! Ik heb ontzettend veel zin om rond te gaan reizen, en natuurlijk Milan te zien. Maar het wordt nu toch ook wel raar.. inmiddels ben ik helemaal gewend aan Wellington, heb je hier echt een leven opgebouwd en je plek gevonden en dan moet je al weer bijna gaan.. Ook gaan steeds meer mensen weg, dit weekend hebben we waarschijnlijk het laatste grote feest waar iedereen is en dan wordt het langzaamaan afscheid nemen van steeds meer mensen..
Maargoed, ik heb nog een mooie bijna drie weken hier te gaan dus daar ga ik nog volledig van genieten! Tot snel weer

Liefs, Esther.

  • 11 Juni 2014 - 09:24

    Ilse:

    He Lieffie!
    zo te lezen heb je daar een aardig ritme opgebouwd....stappen..wat drinken...stappen...wat drinken...beetje studeren...ect. haha
    Raar he...dat t eind nu toch snel in zicht komt, voor jou heel jammer..maar voor ons heerlijk! we kijken er naar uit je weer bij ons te hebben! oOk al gunnen we je deze tijd echt van harte!
    geniet nog maar even van t leven in Wellington, en van straks samen met Milan rondreizen!
    Wij wachten de verslagen weer af..
    xxx mama

  • 11 Juni 2014 - 10:56

    Carolina:

    Lieve Esther Ja het gaat nu opschieten voor jullie nog even en je ziet je vriend weer ik denk dat jullie elkaar heel veel te vertellen hebben en dat jullie samen ook heel volwassen zijn geworden ik vind het heel fijn dat jullie zo genieten dat kan niemand jullie meer af nemen .We hebben ook het gala van Kaya gehad was zoooooo mooi ze zag er erg mooi uit en het was schitterend weer dus we hebben genoten je zal de foto,s nog wel zien over de rode loper erg leuk .Jullie gaan met zijn allen nog lekker genieten in Amerika en dan terug naar Holland ons kleine landje geniet er nog van en heeeeel veeeel liefs van Oma de Reede dag meisje xxxx

  • 11 Juni 2014 - 11:41

    F.michiels:

    Hoi Esther,
    Leuk weer een verslagje van je te lezen. Zo te zien heb je het al even druk als Milan en geniet je van al het moois dat NZ je te bieden heeft. Nog enkele weken en je ziet Milan weer, dus ik neem aan dat je al aan het aftellen bent allebei. Geniet ondertussen nog verder en veel plezier alvast in de USA.
    Liefs, opa en oma Michiels.

  • 11 Juni 2014 - 21:10

    Suzy:

    He Esther, leuk weer een stukje van jou te lezen. Je hebt het zo te lezen prima naar je zin. Geniet nog ff, neem goed afscheid van iedereen. En dan zie je die druktemaker weer !
    En dan ga je lekker weer reizen !
    Tot gauw, veel liefs, Suzy

  • 12 Juni 2014 - 15:15

    Yara Verstappen:

    hey esther,
    wat veel leuke dingen maak je mee zeg!!!! zou ik ook wel willen! ik zit er erg op te wachten dat je terug komt. maar ik gun je deze tijd ook van harte hoor!!! ook leuk dat je weer hockeyd! kom je straks dan ook weer bij geldrop hockeyen dan ga je misschien mij trainen! dat lijkt me echt super leuk! ik mis je wel heel erg! :'( haha xx yara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Zo dit jaar ga ik mijn grote reis maken, ik ga voor mijn studie in Wellington, Nieuw-Zeeland studeren. Maar alleen dat zou natuurlijk een beetje saai zijn haha, dus ga ik eerst naar Milan toe in HongKong, vervolgens naar Bangkok en Sydney. Dan kom ik aan in Wellington, en na het semester komt Milan naar Nieuw-Zeeland om daar samen nog twee weken rond te trekken. Hierna gaan we naar Los Angeles waar we Suzy, Emiel en Kaya tegenkomen en daar nog twee weken rondtrekken. Dus dit wordt een leuk half jaartje, waarbij jullie natuurlijk al mijn verhalen kunnen volgen:)

Actief sinds 01 Jan. 2014
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 9450

Voorgaande reizen:

22 Januari 2014 - 05 Augustus 2014

Mijn groooote reis

Landen bezocht: