Begin van het avontuur. - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Esther Fransen - WaarBenJij.nu Begin van het avontuur. - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Esther Fransen - WaarBenJij.nu

Begin van het avontuur.

Blijf op de hoogte en volg Esther

24 Januari 2014 | Hong Kong, Hong Kong

Hoihoi allemaal,
Het eerste bericht vanuit bijna de andere kant van de wereld!:)

De vluchten zijn helemaal goed gegaan gelukkig. Na een leuk en groot afscheidscomité op schiphol, jawel met wuivende zakdoeken enal, begon voor mij het grote avontuur.
Op schiphol kwam ik meteen al wat aardige mensen tegen, gezellig mee zitten praten, ook die gingen voor de eerste keer alleen op pad, dus dat was wel toevallig. Was ook allemaal prima geregeld bij het wachten, de gate ging al snel open en toen kwamen we in een lounge met stopcontacten enal. Stiekem had ik daar al de cadeautjes van Yara en Oma opengemaakt, heeel erg bedankt!!:)
Toen de eerste vlucht, naar Dubai, echt een meega vliegtuig, met sterren in het plafond en een hele entertainment box. Bij dat entertainment ding hoorde een afstandbediening die met een uittrekdraad aan de stoel vast zat, om die afstandbediening terug te doen, moest die draad dus ook weer terug op zn plek. Maaaar dacht ik, laten we dat anders doen en gewoon met lomp geweld er terug in duwen, met als gevolg dat later de stewardess aan dat ding moest gaan staan trekken om het weer los te krijgen haha.

Toen kwamen we op Dubai aan, echt een meeega vliegveld, ik heb natuurlijk maar een heel klein stukje gezien, maar daar kijk je echt je ogen uit zeg. Op het bord met de vertrekinformatie stond mijn vlucht nog niet, die was nog te ver vooruit, dus ben ik maar rond gaan lopen. Super veel dure winkels, zelfs een heel pand, met daarin letterlijk 4 flesjes parfum van Roberto Cavalli, daar huur je dan dus zo'n heel ding voor af.. nouja zo waren de standaarden daar allemaal.
Toen ook eindelijk mijn vlucht op het scherm stond, bleek dat ik een uur vertraging had.. beetje jammer. dus ben ik daar maar op de stoeltjes een beetje gaan proberen te slapen. Wat dus inderdaad ook een beetje lukte.

Eenmaal in het vliegtuig, een uur en 10 minuten later dan oorspronkelijk gepland, kregen we te horen dat de oorzaak een vliegtuigwissel was, er waren maar zo weinig passagiers dat we een kleiner vliegtuig kregen. Dat was uiteindelijk nog grooot genoeg, ze hadden het zo gepland dat iedereen een rij voor zich alleen had, en er per 4 personen 1 stewardess was. Ik had inmiddels super honger want op Dubai niks meer gehaald, vraag me niet waarom, dus ik vroeg aan een stewardess of we wel iets te eten zouden krijgen op de vlucht. Dat was zo, lunch en ontbijt, maar ze kwam net nadat ik het vroeg ook nog even terug om te vragen of ik dan niet nu al wat wilde omdat ik zo'n honger had. Super aardig dus! De vlucht ging verder prima!

Eenmaal op HongKong aangekomen moesten we met een treintje naar de bagageband, en daar stond ik te wachten op mijn koffer, kwam op het scherm dat alle bagage er al was.. Dus ik al bang, want mijn koffer was er natuurlijk nog niet.. bleek dat ze voor de leuk hadden bedacht dat die wel net een minuut na dat bericht nog kwam.. Dus flinke stress voor niks haha.
Natuurlijk ging ik daarna heel snel naar de exit om Milan te zien!! Dat 3 weken ineens lang kunnen zijn zeg, gaat nog wat worden die 5 maanden.. maargoed..
Ons hostel bleek best mooi te zijn, goed uitgezocht! Alleen de weg ernaartoe gaat via allemaal indiers die buiten staan en je vanalles proberen te verkopen, beetje klein Turkije, maarja als dat alles is. De kamer is niet heel groot, maar best prima, Milan kan net niet met zijn benen gestrekt in bed, dat is dan wel weer zielig haha. In de badkamer zit de douche ook gewoon tussen de wc en wastafel in, met als gevolg dat echt alles nat wordt als je staat te douchen, inclusief het enige wc-papier:D

Vandaag zijn we een beetje begonnen met verkennen, ofja ik, Milan kent natuurlijk alles al.. We zijn eerst naar de boulevard gelopen, en dan zo over de Avenue of Stars naar de andere kant, de enige Stars die wij daar kennen zijn Jackie Chan en Bruce Lee maargoed het idee is leuk haha.
Daarna via allemaal leuke straatjes en een park naar Kowloon Parc. Best gek, ineens tussen alle hoge gebouwen een park, zitten ook gewoon allemaal vogeltjes lekker rustig. Dus daar hebben we nog even gezeten, geprobeerd te Skypen zonder fatsoenlijk internet, ik kan je vertellen, dat werkt voor geen meter en wordt je alleen maar chagrijnig van:D
Net heb ik even Milan zijn Hall en kamer gezien, nu is hij aan het badmintonnen met de exchange groep dus zit ik lekker in de kantine. Straks nog uiteten, en waarschijnlijk op stap, want ik denk dat ik niet onder het motto sleep, eat, rave, repeat uit kom haha.

Er schijnt hier trouwens nu een of andere ziekte te zijn, ofja ook in Engeland enzo dus zal wel meevallen. Maar echt netjes, want de mensen die symptomen hebben, dus hoesten enzo, doen een mondkapje op, ipv de mensen die het juist nog niet hebben. Maar wij hebben nog nergens last van dus ben maar niet bang:)

Veel meer heb ik nog niet beleefd, dus de rest komt over een paar dagen wel weer!
Tot snel:)

  • 24 Januari 2014 - 11:34

    Suzy:

    He Esther, leuk om al zo snel iets te horen !
    Lekker een week samen op pad. Geniet ervan aan de andere kant van de wereld. De start van een mooi avontuur ! Xx suzy

  • 24 Januari 2014 - 17:10

    Ilse:

    Hey meissie!
    Zo te lezen gaat t met jou wel goedkomen daar...haha
    alleen wel jammer van dat snoertje in t vliegtuig ;)...
    Fijn om je belevenissen te lezen...hou ons maar goed op de hoogte en geniet van je grote avontuur!
    liefsxxxxxxxx mam

  • 24 Januari 2014 - 18:12

    Hans Fransen:

    hoi esje, we krijgen toch geen schadeclaim van de luchtvaartmaatschappij voor slopen van hun toestel?

    veel plezier de komende dagen en ik volg je wel met je verhalen en op skype.

    tot het volgende verslag

    XX Hans

  • 24 Januari 2014 - 18:29

    Emiel:

    Hoi Esther !
    Blij dat het allemaal goed is gegaan ! En wat een luxe in die vliegtuigen, is nog eens wat anders dan Ryanair ! Nou, kijk nog maar ff lekker rond in HongKong, volgens mij is een week nog te kort. En veel plezier, blijf schrijven...... Dikke zoen, natuurlijk ook een flinke knuffel voor Milan
    Eat sleep rave geniet ;-)

  • 24 Januari 2014 - 22:35

    Irma:

    Hey Esther!
    Wat een leuk verslag zeg! Denk je dat je nog ooit in een vliegtuig naar Dubai mag stappen? Na het wat onhandig gebruiken van de faciliteiten? :-):-)
    Je zult je ogen daar wel uitkijken! Bijzonder hoor:rustieke vogeltjes tussen de flatgebouwen....
    Oma heeft nog een foto naar jou gestuurd via facebook....ja ja moderne oma :-):-):-):-)

    Ik kijk uit. naar jou volgende verslag....
    Liefs Irma

  • 25 Januari 2014 - 11:29

    Oma De Reede:

    Wat geweldig zo,n avontuur enzo,n leuk verslag ik geniet er van maar je was zeker wel erg moe toen je aan kwam,geniet er lekker van en doe Milan de groejes xxx

  • 25 Januari 2014 - 13:48

    Walter Michiels:

    Top om te horen dat de aanloop zo goed is gegaan. Herkenbare pracht en praal op het vliegveld in Dubai. Veel plezier samen in Hong Kong en geniet er van.
    Walter

  • 26 Januari 2014 - 10:25

    Frieda Michiels:

    Hoi Esther,
    Ik lees pas vandaag je eerste verslag. Leuk dat alles tot nu toe goed gaat (behalve die Hollandse meiden die vliegtuigen slopen :D).
    Dat wordt nog een hele klus om buj te blijven bij die 2 blogs, maar wel leuk. Hopelijk hou je het de hele tijd zo vol, want we blijven jullie natuurlijk volgen op het thuisfront.
    xxx (ook voor Milan).
    Oma Michiels

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Zo dit jaar ga ik mijn grote reis maken, ik ga voor mijn studie in Wellington, Nieuw-Zeeland studeren. Maar alleen dat zou natuurlijk een beetje saai zijn haha, dus ga ik eerst naar Milan toe in HongKong, vervolgens naar Bangkok en Sydney. Dan kom ik aan in Wellington, en na het semester komt Milan naar Nieuw-Zeeland om daar samen nog twee weken rond te trekken. Hierna gaan we naar Los Angeles waar we Suzy, Emiel en Kaya tegenkomen en daar nog twee weken rondtrekken. Dus dit wordt een leuk half jaartje, waarbij jullie natuurlijk al mijn verhalen kunnen volgen:)

Actief sinds 01 Jan. 2014
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 9464

Voorgaande reizen:

22 Januari 2014 - 05 Augustus 2014

Mijn groooote reis

Landen bezocht: