Vakantie en introductiee - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Esther Fransen - WaarBenJij.nu Vakantie en introductiee - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Esther Fransen - WaarBenJij.nu

Vakantie en introductiee

Blijf op de hoogte en volg Esther

27 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

Halloo hier ben ik weer,

Even weer een verslag typen, ik vrees dat vanaf komende week het niet meer elke week gaat lukken. Zouden jullie waarschijnlijk ook niet heel vrolijk van worden omdat het dan toch vaak hetzelfde is.. Dan beginnen de lessen namelijk.

Goed vorige week zijn we woensdag met een groepje naar de Weta Cave geweest, dat is van het bedrijf dat alle maskers en pakken en dergelijken voor de Lord of the Rings films, Avatar en District 9 heeft gemaakt. Daar kom je eerst in een klein museumpje en daarna kan je een tour doen door de workshop. Daar liggen dus allemaal maskers en alle wapens uit de films. Was wel mooi om te zien, vooral omdat het allemaal gewoon heel echt lijkt, maar alles van plastic of aluminium is haha.
's Avonds ben ik nog met Lieke cocktails gaan drinken in een cafetje hier, daar is het elke woensdagavond 2 voor 1 cocktails, dat zal dus nog wel vaker gaan gebeuren vrees ik haha.

Donderdag heb ik niet heel veel gedaan, een beetje door de stad gelopen, winkels gekeken. 's Avonds heb ik met Sam afgesproken, een jongen uit nieuw-zeeland die nederlands aan het leren is. Of ik dan niet nog wat dingen uit wilde leggen, dus ik heel enthousiast gezegd ja joh is leuk! Het probleem is alleen dat ik dus dingen uit moest leggen, die het boek niet uit kon leggen... Je kan wel bedenken dat met het nederlandse grammaticasysteem dat niet een heel groot succes was:p Ik heb nogal vaak moeten zeggen dat ik geen idee had waarom je een woord ergens wel of juist niet moest gebruiken haha.

Vrijdag zijn we met hetzelfde groepje van de Weta Caves naar Matiu/Somes Island geweest, een eilandje in de baai van Wellington. Vroeger hebben ze dat gebruikt voor quarantaine en tijdens de wereldoorlog als verdediging voor wellington. Was wel een heel mooi eiland, vooral mooi uitzicht overal. Ze waren alleen megastreng, toen we aankwamen moest iedereen de onderkant van zijn schoenen en heel je tas doorzoeken op grasjes en zaadjes, ze willen alles wat op het eiland is daar houden, en wat daar niet vandaan komt ook niet hebben.. Was wel heel leuk daar, ook mooie schelpen. Het enige probleem was dat we de boot van 12.50 gemist hadden, en toen dus moesten wachten tot 15.20.. wat behoooorlijk lang was.. dat was wat minder haha. 's Avonds ben ik nog met Irène naar de opening van het Nieuw-Zeeland festival geweest. Allemaal kinderen van de Cookeilanden die op trommels speelden, en nog een maori-band erbij. Was echt suuuper mooi, ik heb een poging gedaan een filmpje te maken, maar het geluid van mn telefoon bleek nogal slecht, en ik ben, voor de verandering, niet groot genoeg om foto's boven de menigte te maken haha.

Zaterdag waren en oefeningen voor dragon boat races in de haven, dus zijn we daar wezen kijken. Het was alleen die dag nogal koud en er was heeeeeel veel wind.. dus dat was niet een heel groot succes haha.

Zondag was ik vrijwilliger bij de Ami Round the Bays marathon, leek me leuk, totdat ik te horen kreeg dat ik om 06.30 ergens moest zijn.. dat werd dus vroeeeg opstaan:p Was wel leuk, alleen bleek dat het festival wat ik naderhand verwachtte, niet echt iets was.. Ik heb ook nog een jongetje de schrik van zn leven aangejaagd, hij had een Hollandshirt aan, dus ik ohh holland goodgood! Keek ie me aan alsof ik gek was ahah, kwam daarna die moeder naar me toe wat ik zei-s Dus ik uitgelegd, nou die vrouw helemaal enthousiast die heeft nog n half uur tegen me aangepraat:p
Dat is trouwens wel leuk hier, iedereen wil een praatje met je maken, zelfs in de winkels praten de verkoopsters tegen je, en dan ook echt een gesprek over hoe je dag was en waar je vandaan komt enzo.

Maandag ging ik met Lieke naar Eastbourne, beschreven als een super gezellig stadje met cafés en kunst enzo. Dus wij enthousiast daarheen, bleek er letterlijk 1 straat te zijn... met 1 café wat dicht was.. Dus wij dachten dit kan het niet zijn, dus nog super ver gelopen.. Dat bleek het dus wel te zijn-s Dus zijn we maar naar Lower Hutt gegaan, daar is de enige Mall in wellington, dus werd het maar een middagje shoppen:)
's Avonds ben ik nog met Joséphine en Irène naar de bioscoop geweest.. megasaaie film maargoed:p

Goed vanaf dinsdag introductie, ik stel me dan voor dat er allerlei activiteiten zijn enzo. Dat is dus niet het geval, er is vooral veeeeel informatie.. en weinig georganiseerd om mensen te leren kennen. Dat is wel jammer, al heb ik wel wat leuke mensen leren kennen:) allemaal wel gezellig dus dat is wel fijn! Zelfs al een trip gepland naar de Tongariro Crossing met 7 mensen voor volgend weekend, dus heeel veel zin in:)

Woensdag was een rustig dagje, we hadden wel vroeeeg ontbijt, om 8uur op de uni. Daarna voornamelijk in de zon gezeten, wat niet heel erg is haha. Dit is dus bedoelt om jullie allemaal jaloers te maken:D
's Avonds was er een feest voor de intronationale studenten, was ook leuk. Eigenlijk is het allemaal wel leuk, wordt een beetje een eentonig verhaalje zo maargoed:p

En gister hadden we eerst een Civic Welcome in te papa, het nationale museum. Daarna met Sara de stad in geweest en boeken gehaald. De boeken bleken iets meer en duurder dan verwacht, was een beeetje jammer haha:p En toen we bij de haven kwamen bleken er superveel mensen aan het salsadansen te zijn, dus hebben we daar nog lekker zeten:) En gisteravond nog wat gedronken..

Vandaag is the big play-out, ik denk iets van een zeskamp, maar kan goed iets compleet anders zijn haha. En daarna kajakken met Sara, Vincent en Antonio:)

Zoals jullie kunnen lezen heb ik hier een heeeeel zwaar leven op het moment:p Ik denk dat het allemaal wel goed gaat komen en ik hier mn plekkie wel vindt. Volgende week beginnen de lessen, ook best prima.

Ik laat wel weer van me horen!:)

  • 28 Februari 2014 - 08:30

    Ilse:

    Lieve Esther,
    volgens mij heb jij je draai wel gevonden in Wellington! En wat fijn dat je leuke studiegenoten hebt!
    Weer van alles gedaan..alleen...dat eilandje..daar mocht niks op of af schrijf je..en die mooie schelpen dan? haha...
    Succes met je hiking tocht volgend weekend, maar we zullen er ongetwijfeld wel weer een mooi verhaal over lezen. Geniet van het leven meid!
    Dikke knuffel, mama

  • 28 Februari 2014 - 11:50

    Suzy:

    Lieve Esther, leuk nu zijn er eindelijk wat meer studenten, wel gezellig. Leuke foto's ook allemaal. Ik denk dat je al veel zon hebt gehad aan je kleurtje te zien ! Hoop dat het studeren dadelijk ook een beetje bevalt......(is bijzaak :)).
    Geniet lekker verder van je tijd daar !

  • 01 Maart 2014 - 11:04

    Emiel:

    Hoi Esther,
    Wat een avonturen allemaal ! Het is toch superstoer dat je gewoon aan de andere kant vd wereld je leventje gelijk oppikt en het lekker naar je zin hebt.
    Goed om te lezen dat je meteen je draai gevonden hebt, geniet er lekker van ! Dikke knuffel van Emiel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Zo dit jaar ga ik mijn grote reis maken, ik ga voor mijn studie in Wellington, Nieuw-Zeeland studeren. Maar alleen dat zou natuurlijk een beetje saai zijn haha, dus ga ik eerst naar Milan toe in HongKong, vervolgens naar Bangkok en Sydney. Dan kom ik aan in Wellington, en na het semester komt Milan naar Nieuw-Zeeland om daar samen nog twee weken rond te trekken. Hierna gaan we naar Los Angeles waar we Suzy, Emiel en Kaya tegenkomen en daar nog twee weken rondtrekken. Dus dit wordt een leuk half jaartje, waarbij jullie natuurlijk al mijn verhalen kunnen volgen:)

Actief sinds 01 Jan. 2014
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 9460

Voorgaande reizen:

22 Januari 2014 - 05 Augustus 2014

Mijn groooote reis

Landen bezocht: